Плани уроків. Розробка уроку на Обласну ярмарку: історія України та Захист України


 

ТЕМА УРОКУ

                                                                                                                

 «Історія розвитку українського війська». Захист України  «В боротьбі за українську незалежність. Російсько-українські війни». Історія України

Клас

Тип уроку

10-й

Урок узагальнення і систематизації знань

Цифрові

інструменти\сервіси\ресурси

Базові поняття і терміни

LearningApps

Wardwall

Jamboard

Kahoot

Naurok

«російсько-українська війна», «гібридна війна», АТО, ООС «рушничне військо», «Сокіл», «Січ», «Пласт», УСС, УГА, «Чортківська офензива», Директорія, гетьманат, отаманщина, холодноярська республіка, «воєнний комунізм». «червоний терор»

Очікувані результати навчання

Учні називають: основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; основні історичні етапи розвитку українського війська; види військової служби, видатних військових діячів українського народу;

характеризують: історично-політичні умови формування Збройних Сил України;

розуміють: завдання строкової, контрактної, альтернативної служб та їх відмінності; зміст понять: «воєнний комунізм», «гетьманат», «Директорія», «київська Українська Держава (гетьманат Павла Скоропадського): внутрішня та зовнішня політика. Прелімінарний (попередній) мирний договір.

знають: час існування, форми та основні ознаки національної державності: УНР за УЦР, Української Держави, УНР за Директорії, ЗУНР;

характеризують: історично-політичні умови формування Збройних Сил України;

наводять приклади визначних воєнних подій, битв українського війська;

обґрунтовують, що росія - воєнний противник України.

учні розвивають вміння:

- встановити послідовність і синхронність подій Української революції та боротьби за збереження української незалежності (на національному, регіональному і локальному рівнях);           

- застосовувати набуті знання на практиці;

- складати та розв’язувати  тестові завдання;

              -  аналітичного сприйняття   інформації; 

              - порівнювати, узагальнювати, робити висновки.

 

 

ПЛАН УРОКУ

Дайте короткий опис уроку: етапи, завдання, робота в групах, результати, оцінювання тощо відповідно до обраного типу уроку.

1.    Повідомлення теми і мети уроку та мотивація навчання школярів.

2.    Відтворення та узагальнення понять.

3.    Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей.

4.     Підсумки уроку й повідомлення домашнього завдання.

Етапи уроку

 

1.    Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.

Тривалість етапу до 5 хв. Мозковий штурм, проблемне питання на платформі Jamboard

Знання історії України є невід’ємною частиною патріотичного виховання учнівської молоді.

У період російсько-української війни, виникає нагальна потреба переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно - патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.

Цей урок є особливим, бо поєднує два предмети і дві теми, досить споріднені. Отже, тема Захисту України «Історія розвитку українського війська» та історії України «В боротьбі за українську незалежність. Російсько-українські війни» стане запорукою формування у десятикласників свідомої особистості військово-патріотичного спрямування на засадах ідей демократії, свободи, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності  до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України.

«Для успішної війни треба, щоб найвища влада в краю мала все, чим можна воювати».

Петлюра С. Московська воша.

 

 Завдання: використовуючи онлайн-дошку Jamboard написати на стікерах порівняльну характеристику російсько-українських воєн 20 та 21 століть.  Чому після проголошення незалежності Україна мала майже 800 – тисячну армію, а на кінець 2013 року чисельність Збройних сил України становила 165,5 тис. осіб, у тому числі — 120,9 тис. військовослужбовців?

Вправи чи завдання, створені і виконувані з використанням цифрових технологій:

https://jamboard.google.com/d/1n-Wb_wseDBCkh7Ue70LFy3P2MueYPtGQYGD6mtGOQpk/viewer?f=0

 

 

2. Відтворення та узагальнення понять.

 

Тривалість етапу до 10 хв.

Завдання: Використовуючи освітню платформу Wordwall Колесо фортуни десятикласники формулюють основні терміни та поняття з даних тем Захисту України та історії України.

 

https://wordwall.net/ru/resource/62669504    Колесо фортуни

 

3. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей.

Тривалість етапу до 15 хв.

Завдання:

Застосування відповідних освітніх платформ систематизує основні теоретичні положення і узагальнює матеріал тем уроку.

https://learningapps.org/display?v=psqt38nb323       Російсько-українські війни (встановити відповідники)

 

 

https://wordwall.net/ru/resource/62674239      Переверни плитку

 

https://wordwall.net/ru/resource/62674911     Переверни плитку дислокація

 

4. Підсумки уроку й повідомлення домашнього завдання

 

Тривалість етапу до 15 хв.

У підсумку учням пропонується запитальна вікторина на платформі Kahoot і тестова перевірка знань на платформі Naurok

https://create.kahoot.it/details/eeb67e2a-bb76-4891-8e57-f269558dfc74

 

https://naurok.com.ua/test/v-borotbi-za-ukra-nsku-nezalezhnist-1904847.html

Оцінювання: Індивідуальне оцінювання.

Домашнє завдання: опрацювати § § 8-9

 

 

 



Коментарі