Піщанська школа: шлях до успіху

Історія школи починається з ІІ половини ХІХ століття. Село Піщане  було досить  бідним. Хоч уже в 1882 році в ньому працювало однокласне земське народне училище, але населення було неписьменним.
Це була загальноосвітня початкова школа з 3-річним курсом навчання. Вивчалося шість предметів: Закон Божий, читання, письмо, церковно-слов'янська мова, арифметика та співи. Сталих програм не було, учителі самі обирали методи навчання і підручники. Першого року роботи в Піщаному працювала випускниця жіночої прогімназії та учитель, який закінчив духовну семінарію. Вони ввели історію і правознавство. Через кілька років склад учителів змінився - змінилися й предмети. 1888 року  навчалося 46 хлопчиків і 1 дівчинка. 1892р. - із 75 учнів лише 6 хлопчиків одержали свідоцтво про закінчення школи. 1910 р. школу відвідувало 120 учнів, але закінчило її  лише 14. При школі діяла бібліотека, у якій налічувалося 827 книжок. Послугами книгозбірні  користувалося 52 дітей та 38 дорослих.
1912 року  було закінчено будівництво земської школи на 4 класи, яка охоплювала навчанням лише хлопчиків (до 100 осіб). У той час збудована церковно-приходська школа, яка залучала до навчання 60 дівчаток і давала освіту тільки за 2 класи. Школа була у віддані церкви, за навчання треба було платити гроші попу. В обидві школи ходили лише діти  заможних селян. Бідняки не вчилися, бо не  було в що одягнутися, за що купувати книги та учнівське приладдя.
У дореволюційні часи лише один уродженець Піщаного здобув середню освіту і став учителем.
1917р. – школа почала працювати за новими програмами. Гуманітарні дисципліни викладалися на основі ідей соціалізму. Було скасоване читання Закону Божого. У селі працювала чотирирічна школа, у якій навчалося 176 учнів. 1920-1925рр.  – багато дітей, записаних у відповідні класи, за умов голоду і розрухи не відвідували заняття. У цей період було започатковане обов'язкове 4-класне навчання. Майже повністю ліквідована неписьменність.
З вересня 1918 р. до весни 1923 р. Корсунський Юрій Миколайович працював викладачем у початковій школі с. Піщаного, викладав німецьку та російську мови, математику і природознавство. Народився Корсунський Ю.М. 27 серпня 1898 року в с. Піщане  Полтавського повіту (тепер - Кременчуцького району Полтавської області). Українець, освіта середня. Дружина – Віра Іванівна, 1901 р.н., син – Всеволод, 1921 р.н., доньки: Наталка, 1923 р.н., Любов, 1924 р.н., Яніслава, 1926 р.н.
Закінчив сільську школу. У 1907р. вступив до Полтавського духовного училища, у 1914 р. навчався у Полтавській духовній семінарії. 1918 р., не закінчивши семінарії, вступив на фізико-математичний факультет Київського університету. Проте за власним бажанням залишив навчання.
У 1923р. висвячений у священики УАПЦ. З 14 вересня 1923 р. – священик Свято-Троїцької церкви с. Диканька Полтавського округу. З 8 вересня 1925 р. переведений до с. Крюків Посад, де став настоятелем місцевого Хрестовоздвиженського храму. Одночасно виконував обов’язки благовісника Крюківського району. У 1927 р. як представник Полтавської церковної округи брав участь у роботі Другого Всеукраїнського Православного Церковного Собору УАПЦ 17-30 жовтня 1927 року.
1 червня 1929 року заарештований Кременчуцьким окружним відділом ДПУ УСРР. Обвинувачення у проведенні націоналістичної антирадянської агітації та антисемітизмі.
28 жовтня 1929 р. засуджений особливою нарадою при колегії ОДПУ за ст.. 58-10 КК РРФСР до 3 років позбавлення волі. Покарання відбував на Соловках. 24 серпня 1989 р. реабілітований.
1930 рік. Діти шкільного віку навчались у семирічній школі.  Продовжити навчання можна було у Великій Кохнівці, де функціонувала школа, яка давала середню освіту, профшколах і технікумах.
Стало обов'язковим вивчення російської мови, змінювалась українська абетка й граматика в напрямку наближення до російської.
9 вересня 1941 року село захопили фашисти, але до зими заняття ще проходили. Перед відступом 25-27 вересня 1943 р. школу разом із іншими 700 будівлями села спалили. У 1943 році після визволення села від німецьких окупантів почала працювати школа (в одному класі вчилися діти різного віку). Приміщення не було, тому навчалися по 1-2 класи в хатах, які уціліли, у тому числі і в тій, де зараз проживають учителі. Заняття проводили у дві зміни, навчалися у складних умовах:  не було підручників, зошитів,чорнила.
Відвідували школу в той період близько 500 дітей, семирічна освіта стала обов'язковою.
У 1947 році було відбудовано знищене під час війни приміщення школи, пізніше громадою села була зведена друга будівля школи. Матеріалу не вистачало,тому школу було лито з глини, люди працювали після роботи.
У 1954 році відбувся перший випуск 10-го класу.
Відповідно до реформи 1959 року школу було переведено на 11- річне навчання. Цього року почали вивчати автомобільну справу.
У 1965-66 навчальному році в Піщанській середній школі навчалося 585 учнів та в школі колгоспної молоді – 100 чоловік. Навчання й виховання здійснювало 32 вчителі, переважно з вищою освітою. За багаторічну педагогічну роботу й активну участь у громадській праці в селі Піщаному занесені до Книги «Трудової слави» Піщанської сільської ради: директор середньої  Піщанської школи – Волков Іван Гнатович; учителі: Волкова Віра Миронівна, Біленька Наталія Федорівна, Вернигора Анастасія Прокопівна.
За багаторічну педагогічну роботу й активну участь у громадсько-корисній  праці оголошено подяку вчителям: Оловаренко Віталіні Петрівні, Олексієнко Надії Іванівні, Лепській Катерині Павлівні, Зінченку Олександру Степановичу, Мудрому Петру Яковичу, Покутньому Олексію Митрофановичу, Фесюрі Дмитру Павловичу, Горобцю Івану Романовичу, Костенко Раїсі Яківні, Сумській Катерині Дмитрівні, Петулько Паші Панасівні, Зіньківській Вірі Федорівні, Лепській Марфі Яківні, Коваль Наталії Данилівні. (Газета «Зоря Комунізму» №19(307) від 07 жовтня 1967 року.
У 1967 році учні перейшли навчатися до новозбудованого двоповерхового приміщення школи.
Комсомольці 20-х років О.С.Коваль та П.Т. Цвелих стали кандидатами наук: перший – сільськогосподарських, другий – філософських. Уродженець Піщаного П.М. Пахмурний – доктор історичних наук.
1966-1967 н.р. розпочався перехід на нові навчальні програми і 10-річний термін навчання. Окрім нових розділів фізики і загальної біології, було запроваджено курси філософії та політекономії соціалізму, об'єднані в спеціальний предмет суспільствознавство, у 8 класі було введено новий курс «Основи Радянської держави і права». 1967р. - завершено будівництво нового двоповерхового приміщення школи, і, хоч заняття проводили в двох приміщеннях, навчання здійснювалося  в дві зміни.
1993р. - школа стала називатися загальноосвітньою. Заняття проходять в одну зміну за 5-денним робочим тижнем. Випускниками знову стають одинадцятикласники. 2001р. – розпочато перехід на новий зміст, структуру і 12 річний термін навчання. Введено 12-бальну систему оцінювання. Навчальний рік ділиться на семестри, здобувають освіту 600 учнів.

Піщанська гімназія – джерело знань і натхнення

2003р. - Піщанську ЗОШ І-Ш ступенів рішенням Кременчуцької районної ради реорганізовано в гімназію, введено різнопрофільне навчання. У гімназії навчається більше 500 учнів. Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті профільного навчання, вивчення спеціальних курсів, відвідування факультативів, занять у клубах, студіях, гуртках. Підготовка окремих учнів відбувається за індивідуальними планами, ефективно проводиться навчально-пошукова робота з гімназистами. Широко практикується захист творчих науково-пошукових робіт,працює мала академія наук, здійснюються розвиваючі заняття з психологом.
Одним із дієвих способів встановлення безпечного, комфортного середовища у навчальному закладі, вирішення учнівських конфліктів є впровадження проекту «Шкільна медіація» серед однолітків, у межах якого учні засвоюють навички вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом за допомогою медіаторів (посередників), під керівництвом практичного психолога (з 2010 року у гімназії активно працює шкільна служба порозуміння).
 Під керівництвом досвідченого наставника, талановитого вчителя біології Синиці Ніни Федорівни, піщанські гімназисти - переможці і призери конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт МАН не лише в Кременчуцькому районі, в Полтаві, на ІІ етапі конкурсу, а й у Києві, на ІІІ заключному Всеукраїнському конкурсі учнівських наукових робіт.
Так, у 2010 – 2011 н.р. і 2011 – 2012 н.р. Наріжна Галина стала призером (ІІІ місце) ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України у секції «Лісознавство», за що була нагороджена Дипломом ІІІ ступеня та Подякою за особистий внесок у популяризацію екологічної освіти серед української молоді, високі досягнення у дослідництві. Добру, наукову традицію підхопила учениця Синиці Н.Ф., Юлія Михайлівна Ткаченко. ЇЇ учні, Макаренко Олександр та Ткаченко Ігор стали переможцями обласного етапу й призерами (III місце) III етапу Всеукраїнського наукового конкурсу у секції «Валеологія».
Головне завдання навчального закладу – відродження і примноження інтелектуального потенціалу  української  інтелігенції, надання можливості учням здобути знання понад обов’язковий рівень, розкриття та реалізації індивідуальних творчих здібностей і обдарувань кожної дитини.
Грандіозним спортивним святом для школярів, вчителів і мешканців усього села стало відкриття у 2012 році стадіону зі штучним покриттям, будівництво якого розпочалося ще у 2009 році. Це дало можливість учителям фізичної культури  проводити уроки, спортивні змагання, позашкільні  заходи на сучасному рівні.
До п’ятиріччя створення гімназії авторським колективом навчального закладу були упорядковані методичні посібники: «З вогником у серці» та «П’ять років творчого пошуку і здобутків», де висвітлені актуальні питання управління та розвитку гімназії як відкритої соціальної системи.
Зросли твої і доньки славні
Дивись, гімназіє, як високо летять!
Здобутки є і перемоги вправні,
Хоча від роду нам всього лиш 5!
А ще через п’ять років вийшло більш фундаментальне науково-популярне видання авторського колективу Піщанської гімназії «Десятиліття плідних справ. У вирії творчих злетів». Берегти пам'ять про школу як храм науки, примножувати кращі традиції попередніх років, використовувати багатий педагогічний досвід та новітні технології,розвивати патріотизм, прищеплювати любов до отчого краю, своєї історії, мови – таке спрямування цієї книги.
Але рівень матеріально-технічного забезпечення Піщанської гімназії, найпотужнішого навчального закладу за кількістю учнів і педагогічних працівників у Кременчуцькому районі, залишався досить слабким. Спортивний зал, їдальня й буфет, майстерні, навчальні кабінети, коридори й рекреації потребували капітального ремонту. Відсутність актового залу, сучасних навчальних кабінетів (станом на 01 вересня 2013 року тільки три, частково обладнані мультимедійними засобами кабінети – математики, фізики, інформатики) не давали достатньої можливості розвивати в повній мірі дитячі здібності й таланти.
Процес децентралізації, який розпочався в Україні у 2014 році ухваленням Концепції реформи місцевого самоврядування й територіальної організації влади, законів «Про співробітництво територіальних громад, «Про добровільне об’єднання територіальних громад», змін до Бюджетного та Податкового кодексів України прискорив реформу у сфері освіти, передав повноваження та фінанси від державної влади до людей – органам місцевого самоврядування.
13 серпня 2015 року шляхом добровільного об’єднання територіальних громад сіл Піщане, Кривуші, Ковалівка Піщанської сільської ради та сіл Гориславці, Коржівка, Миловидівка, Олефірівка Гориславської сільської ради  утворена Піщанська об’єднана сільська територіальна громада. Засновником (власником) гімназії стала Піщанська сільська рада. Уповноважений орган – відділ освіти, молоді та спорту виконкому Піщанської сільської ради, який здійснює фінансування та матеріально-технічне забезпечення гімназії за новими принципами. Освітній заклад отримав нову назву – Піщанська гімназія Піщанської сільської ради. Саме після створення Піщанської об’єднаної територіальної громади кардинально зміцнився  матеріально-технічний стан гімназії. В умовах децентралізації створюються сприятливі умови для позитивного іміджу навчального закладу.
У 2016 році виконавчим комітетом Піщанської сільської ради створено відділ освіти, молоді та спорту та науково-методичний кабінет, який надає методичні послуги як навчальним закладам Піщанської ОТГ, так і закладам освіти Недогарківської та Пришибської об’єднаних громад на договірних засадах.
З’явилась довгоочікувана можливість отримати повноцінне фінансування. Дякуючи умілим, професійним діям сільського голови О. П. Красницького, його заступникам, фінансовому управлінню та відділу освіти, почали обговорюватись і реалізовуватись освітянські проблеми на нарадах, виконкомах, профільних комісіях та сесіях сільської ради.
Діяльність навчального закладу в умовах децентралізації забезпечує:
·    Відповідний рівень освіти;
·    Поліпшує  матеріальну базу закладу;
·    Розширює інфраструктуру.
Завдання сучасної школи в умовах децентралізації:
1. Реформувати освіту.
2.Підготувати людину нового типу, яка:
·    розвиває, поєднує глибокі знання та творчі здібності;
·    має високу моральність;
·    поважає загальнолюдські цінності;
·    здатна адаптуватися в соціумі;
·    бути конкурентоспроможною.

Позитивний імідж навчального закладу формується завдяки багатьом чинникам:

- Піщанська гімназія - місце, де дитина  оточена теплом і турботою (матеріально-технічне забезпечення). Протягом 2016- 2020 н.р. було побудовано огорожу Піщанської гімназії, доріжку тротуарну, здійснено  капітальний ремонт під’їзної дороги та тротуарних доріжок до гімназії, окремих приміщень,  їх інженерних мереж, відремонтованай повністю переобладнана шкільна їдальня, буфет,  майстерні, сучасний конференцзал, закуплено шкільний автобус, придбані нові меблі та комп’ютерну техніку (мультимедійні проектори, інтерактивні дошки), музичну апаратуру для проведення виховних заходів, проведено швидкісний Інтернет та встановлено Wi – Fi. Здобуто перемогу в конкурсі Державного Фонду Регіонального Розвитку з проектом «Термомодернізація Піщанської гімназії за адресою: Україна, Полтавська область, Кременчуцький район, с. Піщане, вул. Шкільна, 2» (утеплення всієї будівлі закладу освіти), на загальну суму 4 998 тис.грн.
З метою створення навчального середовища «Нова українська школа» проведено капітальний ремонт навчальних класів, ганку, коридорів, облаштовані внутрішні вбиральні, придбано меблі, комп’ютерне обладнання, мультимедійні засоби навчання,  дидактичний матеріал, фабрики друку                 (притери,  ламінатори, фарба).
У листопаді 2019 році Піщанська гімназія Піщанської сільської ради на умовах співфінансування отримала п’ять сучасних навчальних кабінетів: хімії, біології, фізики з цифровими лабораторіями і два кабінети інформатики. Використовуючи інноваційні кабінети, педагогічні працівники гімназії підвищують якість надання освітніх послуг та упроваджують компетентнісний підхід до викладання навчальних предметів. Сучасні засоби навчання, які має Піщанська гімназія, сприяють формуванню нового змісту освіти.
Яскраві барви дитинства. Стало доброю традицією, щорічно, 1 червня відзначати яскраве свято – День захисту дітей, яке щораз демонструвало турботу про школярів. Для дітей це свято було справжньою казкою, де чарівник виконує всі їхні бажання. Таким чарівником для гомінкої дітвори стала піщанська громада, яка в цей день організовує різноманітні атракціони, концерти, фестивалі, квести, дискотеки, конкурси, частує смачним морозивом, фруктами та різноманітними солодощами. У дитячих спогадах цей день залишається надовго.

- Піщанська гімназія – це місце, де дитину сприйматимуть як особистість. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011р. №872 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі”, на основі Закону України “Про внесення змін до Закон України “Про освіту” щодо особливостей доступу  осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг”  від 23.05.2017 р. №2053-VII,  та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції у суспільство  з 2017 року була запроваджена інклюзивна форма навчання  для  учениці 3-го класу Піщанської гімназії за загальноосвітньою програмою у 2017-2018 н.р.
З цією метою введена посада асистента вчителя на клас для дитини.
Сьогодні в гімназії дві дитини в двох класах, які охоплені інклюзивною формою навчання. Для надання допомоги вчителю в організації, підтримці та здійсненні навчально-виховного процесу з кожною з них працює асистент вчителя.
Створені умови для організації інклюзивного навчання учнів відповідно до чинного законодавства з урахуванням особливостей розвитку дитини: забезпечений належний рівень матеріально-технічної бази, безбар’єрне освітнє середовище, використання адекватних форм і методів освітньої роботи, психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, облаштування кабінету для проведення корекційно-розвиткових занять, наявність відповідних педагогічних кадрів, засобів корекції психофізичного розвитку, співпраця з батьками (особами, які їх замінюють).
В результаті у дітей суттєво покращилися навчальні досягнення, комунікативні, соціальні та академічні навички, підвищилася самооцінка, розширилися можливості для нових дружніх стосунків.
Інклюзивна освіта допомагає батькам сформулювати чітку мету і створити реальне майбутнє для своєї дитини.
З метою пошуку шляхів найбільш повного використання можливостей закладу освіти  для розкриття здібностей учнів та реалізації творчого потенціалу педагогічного колективу в  Піщанській гімназії у 2017-2018 навчальному році вперше запроваджено конкурс «Учень року», в якому брали участь  учні 7-11 класів.
Із кожного класного колективу  на класних зборах було виділено по три претенденти для участі у конкурсі з номінацій: «Інтелект року», «Гордість гімназії», «Актор року», «Лідер року», «Спортсмен року», «Творча особистість». Незалежне журі серед претендентів визначало переможців з цих номінацій та рейтинг кожного учасника. За сумою балів рейтингу було визначено абсолютних переможців у конкурсі «Учень року». У 2018 році ним стала учениця 7-А класу Безклинська Мілєна, а у 2019 році – учень 8-А класу Кулинич Дмитро.
Переможці конкурсу були нагороджені дипломами, пам’ятними стрічками та премією, наданою спонсорами (Керівником СК «Іскра» Чернишем Миколою Костянтиновичем). Призери конкурсу в кожній номінації (ІІ-ІІІ місця) були відзначені грамотами.
Для нагородження переможця  конкурсу «Учень року-2019» депутатом Кременчуцької районної ради  Машошиною Наталією Володимирівною було надано путівку до табору відпочинку «Артек» в Буковелі.
Сьогодні Піщанська гімназія  вирішує основне завдання: формування моделі сучасного випускника, здатного до життя в умовах, що постійно змінюються. Випускники гімназії є студентами престижних вищих навчальних закладах України.
       -  Піщанська гімназія - освітній центр, де вчителі створюють сприятливі умови для творчого розвитку учнів та надають якісні освітні послуги. Справжнім проривом по результатах ЗНО з української мови і літератури  в історії гімназії були показники за 2018-2019 н.р. Профільний 11 клас української філології ( учитель Караманець Т. А.), пройшовши довгий та нелегкий шлях підготовки, показав високий рівень знань з рідної мови та літератури. Усього складали тести 22 учні, з них 10-  отримали високий рівень, 9 – достатній, і тільки 3 учні середній рівень знань. Це говорить про високу майстерність педагога, бажання дітей здобувати освіту і гарну матеріально - технічну забезпеченість навчального закладу.
За час існування закладу освіти (64 випуски)   за високі досягнення у навчанні  111 випускників отримали Золоті медалі,   62  - Срібні медалі. З них: Піщанську гімназію із Золотою медаллю закінчили   38  учнів, із Срібною -11.
Переможцями ІІІ обласного туру конкурсу-захисту МАН у 2017-2018 н.р. - Губенко Дарія (11 клас) – науковий керівник Шаповал О.Н., Корхов Аліна (10 клас), Назаренко Данило (11 клас) – науковий керівник – Ткаченко Ю.М.
Грамотою Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, національного центру «Мала академія наук України» була нагороджена Ткаченко Юлія Михайлівна. На церемонії відкриття конкурсу-захисту МАН Шаповал О.Н. зустрілась з легендою української поезії, героєм України – Дмитром Васильовичем Павличком.
У Всеукраїнських учнівських олімпіадах ІІ етапу взяло участь 80 учнів, переможців – 27, з них І місце – 11 учнів, ІІ місце – 10, ІІІ - 6 учнів.
Переможців ІІІ, обласного етапу – 3.
1. Корхов Аліна – 10 кл  – ІІІ м – екологія – Ткаченко Ю.М.
2. Драгой Яніна – 8 кл – ІІІ м–хімія – Білоус Р.Г.
3. Назаренко Данило – 11 клас -  ІІІ м – біологія – Ткаченко Ю.М.
Майже всі учителі гімназії, щорічно беруть участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», що проводиться з метою стимулювання участі педагогів у процесах становлення та розвитку ефективної національної системи освіти та зростання професійної майстерності вчителів. Три вчителі Піщанської гімназії взяли участь і стали лауреатами обласного конкурсу «Учитель року - 2017» у номінаціях «Початкові класи» - Сокур І.А., «Інформатика»  - Шашолко С.І., «Музичне мистецтво», - Москаленко Н.В.  Світлана Шашолко та Наталія Москаленко – зайняли почесні, ІІ місця. Караманець Т.А. у конкурсі «Учитель року 2018»  стала призером районного етапу та лауреатом обласного в номінації «Українська мова і література». Сідень Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів,  вперше в історії гімназії стала переможцем обласного етапу конкурсу «Учитель року - 2019» в номінації «Вчитель інклюзивного класу».

-   Піщанська гімназія - дитячий центр, де учень може реалізуватися в позаурочний час. У Піщанській гімназії в рамках позашкільної освіти з 2015 по 2019 р.р. працювало від 10 до 15 гуртків.
Кожний гурток  по своєму  унікальний,  і має багато переможців на районному, обласному і Всеукраїнському рівні.
У роботі позашкільної освіти  важливе місце займає музичне мистецтво, основні завдання якого полягають у формуванні пізнавальних, практичних, соціальних  та  творчих  компетентностей. Оволодіння вокальним мистецтвом, навчання музики  через творчість - є провідною лінією  у роботі нашого вокального гуртка «Росяночка», який був створений у 2003 р.на базі гімназії. Очолила  гурток Москаленко Наталія Володимирівна.   Поєднання творчого музикування та співу сприяло поглибленому розвитку музичних інтересів учнів, які є  активними   учасниками  у всіх шкільних та позашкільних заходах. На уроках вокального гуртка  панує атмосфера співпраці та взаєморозуміння, що сприяє кращому розвитку вокальних та музичних здібностей. Під час занять у колективі діти отримують знання не тільки з музичного виховання, а й у галузі світової та української культури , навички  вільного спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти голосовим апаратом. Вокальний колектив «Росяночка» неодноразово був нагороджений почесними грамотами та дипломами, брав участь у різноманітних заходах та конкурсах, де отримував призові  місця.
В 2015 – 2016 рр.вихованці вокального ансамблю вибороли Гран-прі та 1-3  призові місця в районному фестивалі мистецтв для дітей та підлітків «Веселкові береги Дніпра» у номінації «Вокальне мистецтво».
  З 2016  р. вокальний ансамбль «Росяночка» є постійним учасником та переможцем  Відкритого фестивалю мистецтва для дітей та підлітків «Кременчуцьке розмаїття» у номінації «Золоті нотки»   На сцені діти демонстрували свій талант та велике бажання перемогти!
2017 р.- Дитячо-юнацький фестиваль мистецтв «Піщанський Дивограй» -1 місце
2018 р- Дитячо-юнацький фестиваль мистецтв «Піщанський Дивограй» -
Гран - прі та 1 місце. 
У 2018 р. учасники ансамблю  стали переможцями  у  Всеукраїнському фестивалі-конкурсі мистецтв «Сяйво ПервоЦвітів», де отримали 1 та 3 місце.
2019 р.- учні вокального ансамблю вперше виконали гімн громади.
В цьому році також стають переможцями зонального конкурсу мистецтв м.Полтава.
2019 р. Відкритого фестивалю мистецтва для дітей та підлітків «Кременчуцьке розмаїття» у номінації «Золоті нотки»   - переможці у 2 номінаціях, почесні 1 та 3 місце.
2020 р.- вихованці вокального гуртка є учасниками обласного конкурсу патріотичної пісні, переможцями конкурсу «Баранівські читання»,беруть активну участь у шкільному та позашкільному житті громади.
Випускники вокального гуртка навчаються у «Олександрійському коледжі культури і мистецтв» та продовжують свою концертну діяльність за межами нашої гімназії.
Національно-патріотичне виховання в гімназії здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості. Учні Піщанської гімназії стали учасниками гри «Джура». Рій «Характерник» взяв участь в II обласному  етапі  Всеукраїнської дитячо- юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура"), який проходив з 16 по 20 травня 2019 р. у с. Вельбівка Гадяцького району Полтавської області. Учениця 11 класу - Орлова Анастасія стала чемпіонкою зі стрільби з пневматичної зброї, виборовши особисте перше місце.
Дебатний клуб Піщанської гімназії є учасниками районних, обласних змагань інтелектуальної гри «Дебати».

-     Волонтер Корпусу Миру. Піщанська гімназія надала шанс своїм вихованцям удосконалити знання з англійської мови, розпочавши у березні 2018 року співпрацю з Корпусом Миру США в Україні та запросивши для роботи носія мови, волонтера, мешканця американського штату Лос-Анджелес  Скотта Бучхольца. Так, з листопада 2018 р. і по березень 2020 р. Скотт працював у Піщанській гімназії. Разом з учителями Пидориною В.А., Івасенко В.В., Трахтман Л.Ф. проводив уроки англійської мови, працював над подоланням мовного бар'єру, над вимовою учнів, знайомив з історією та культурою своєї країни. 
З появою волонтера в гімназії запрацював клуб любителів англійської мови, який об'єднав учнів старшої та середньої школи, що бажали потоваришувати з волонтером, більше спілкуватися та розвивати свої знання з мови.  Разом із учителями Скотт провів безліч нестандартних уроків, цікавих заходів та свят. Завдяки волонтеру учні дізналися багато корисної інформації про Америку, її історію, культуру, традиції. Влітку 2019 р. Скотт допомагав проводити табір англійської мови, запрошував своїх друзів-волонтерів. Вони грали в ігри, знайомили з американськими традиціями, своїми національними видами спорту та всіляко намагалися зацікавити учнів та спонукати до вивчення англійської мови. Для вчителів Піщанської гімназії та громади Скотт проводив різноманітні заходи, тренінги, семінари-практикуми. 
Надовго запам'ятався учням та вчителям захід " Дні Америки у Піщанській гімназії", на якому волонтери з п'яти областей України давали майстер - класи щодо вивчення англійської мови, показували презентації своїх рідних штатів, цікаво розповідали про історію своєї країни, проводили конкурси, вікторини, співали пісні та багато жартували. 
Відомо, що одним із найефективніших способів вивчення мови є вивчення її з носієм, тому учні та їх батьки вдячні рідній гімназії за надані можливості та такий безцінний досвід!
По - новому проходить оздоровча  кампанія з 2016 року. На базі Піщанської гімназії працює 5 пришкільних таборів відпочинку: «Сонечко», «Спортивний», «Юний програміст», «Інтелектуал», «Іноземна мова». Щорічно оздоровлюється більше 200 учнів Піщанської ОТГ. Особливо оригінально й цікаво проходив табір відпочинку «Іноземної мови» у 2019-2020 н.р. із залученням волонтерів Корпусу Миру.

-   Піщанська гімназія - навчальний заклад, у якому кожна оцінка або досягнення є результатом  наполегливої співпраці  педагогів, батьків,   учнів та отримує  громадське  визнання.
Спортивні досягнення учнів Піщанської гіназії
Яцина Аліна Володимирівна.  24.12.1985р. Першість України з боротьби самбо – І м. м.Чернівці (2002р), м.Харків (2003р.) м. Київ(2005р.).., І м. – міжнародний турнір по дзюдо м.Донецьк (2000р). Чемпіонка Європи по самбо, майстер спорту самбо та дзюдо.
Махал Оксана Сергіївна. 04.10.1994 р.н. Трьохкратна чемпіонка Всеукраїнських змагань з плавання «Повір у себе» м. Євпаторія. Чемпіонат України з плавання м. Миколаїв – І м.(2008р.)… ( КМС з плавання).
Степанова Ольга Ігорівна. 22.01.2006 р.н. Учасниця Всеукраїнських змагань з фігурного катання на ковзанах м. Київ – І м.(2015р.), м. Львів – І м.(2018р.)…( І дорослий розряд).
Мосенцев Владислав Олександрович 05.11.2001р.н.  Чемпіонат Полтавської області з легкої атлетики серед юніорів – І м. ( ІІ дорослий розряд).
Команда дівчат Піщанської гімназії -  ІІІ м. в обласних змаганнях з гандболу м. Зіньків 2018, 2020 р.( тренер Т.Г.Махал).
   
 - Участь у проектах. Разом із партнером Coca-Cola Foundation та компанією Coca-Cola, фонд братів Кличків підтримує глобальну ціль “Світ без відходів” (World Without Waste). Тому і започаткував проект Zero Waste School, який навчить школярів та вчителів нестандартними формами роботи  впровадити культуру сортування відходів у своїй школі, громаді, а згодом і в світі. Zero Waste School – це триденний тренінг для учнів та вчителів, покликаний запровадити культуру сортування відходів у своїх школах та громадах. Восени випускники програми влаштовують Zero Waste Day у своїх громадах. 
Учні Піщанської гімназії взяли участь у проекті Zero Waste School та ввійшли в 100 шкіл України, які пройшли  до ІІ етапу.
З 8 по 10 квітня команда «Успіх» у складі директора Піщанської гімназії Ткаченка В. І., соціального педагога Лобан І. Л. та учнів 10 класу Коваля В., Орлової А. та Глущенко А. перебували у м. Київ на триденному тренінгу.
Під час занять Active Citizens команда навчилася взаємодіяти всередині місцевих громад, вести перемовини та домовлятися, опанувала шляхи вирішення складних ситуацій та ознайомилася з основними методами комунікацій. Також учасники пройшли практичний семінар із управління проектами, склали план реалізації власного проекту. «Успіх» познайомився з відомими громадськими активістами, які розказали, як долати перешкоди, що траплятимуться на шляху реалізації Zero Waste Day.
Після повернення з першої частини проекту “Zero Waste School” розпочалась активна робота гімназистів по його впровадженню.
15 квітня 2019 р.команда Піщанської гімназії "Успіх" презентувала себе і свою участь у проекті ZWS в стінах рідного навчального закладу. Учні розповіли про особливості даної роботи, поділилися планами на майбутнє. Закликали всіх небайдужих до екологічних змін, до спільної діяльності!
Піщанська гімназія презентувала проект ZWS на святі громади.
Завдяки знанням, отриманим під час навчання, школярам вдалося залучити у команду представників місцевої влади, школи, пересічних жителів громади, працівників нашого комунального підприємства: були проведені тренінги, організовані еко - флешмоби,здійснювалося поширення інформації про проект у ЗМІ та соціальних мережах . «Успіх» почав зміни і досяг перших, таких важливих результатів.
Загальна кількість учасників під час реалізації проекту (травень-вересень) – 369 учасників. Вчителів, які взяли участь у тренінгу – 36 осіб, було зібрано велику кількість сміття: пластику - 118,5кг, паперу -  868кг, батарейок -  7,750 кг, опубліковано 2 статті у пресі та 1  репортаж на телебаченні,  зроблено 39публікацій у соціальних мережах із хештегом #ZWSUkraine і #ZWSПіщане. Відділ освіти, молоді та спорту забезпечив канцелярією для проведення тренінгу. Заступники Піщанського сільського голови запросили представників Інвестиційного відділу Полтавської обласної ради на тренінг, де вони дізнались про нашу діяльність та провели лекцію по роботі над проектами для школярів.
20 вересня у Піщанській гімназії відбувся Zero Waste Day Pishchane. На цей захід завітали учні з Максимівського та Недогарківського ліцеїв, Кривушівського та Гориславського НВК.
Команда "Успіх" підготувала тренінг "Активні громадяни", тимбілдинг та запросили цікавих спікерів, які поділилися своїми навичками у співпраці з владою та роз’яснили, як працювати над проектами школярам.
Юлія Суперека, волонтер Молодіжного парламенту м. Кременчук, розповіла про успішну діяльність Молодіжного парламенту, співпрацю молоді з владою та з донорами.
Ірина Березова, начальник відділу інвестиційної діяльності та проектного менеджменту виконавчого апарату Полтавської обласної ради, розповіла про впровадження Шкільного громадського бюджету на території Полтавської області.
Представники команди "Успіх" Піщанської гімназії поділились досвідом роботи Піщанської гімназії по реалізації проекту Zero Waste School.
Шаповал О.Б. провела майстер - клас "Друге життя пластикової ложки".
На зустрічі фіналістів проекту у Києві, команда Klitschko Foundation щиро привітала представників Піщанської гімназії з перемогою і вручила сертифікат на отримання механічного пресу за успішну реалізацію освітнього екологічного проекту в громаді Zero Waste Day 2019. Команда «Успіх» отримала запрошення попрацювати над проектом, який буде оголошено наступного року.
20 грудня 2019 р. Піщанська гімназія отримала подарунок - прес, який  тепер є гарним помічником гімназистів у справі сортування сміття.
У наші дні тотальної комп’ютеризації молоде покоління поступово відмовляється від читання літератури. Це негативно впливає на рівень розумових здібностей учнів та фізичний стан здоров’я. Впровадження швидкісного читання в навчальних закладах дає можливість сприяти підвищенню розумових здібностей,  логічного та критичного мислення, зв’язного мовлення, збільшення словникового запасу, вміння спілкуватися в команді, розв’язувати комплексні складні проблеми, володіти емпатією, бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці.
Сьогодні система освіти відчуває значний  вплив інформаційно-комунікаційних технологій  на навчально-виховний процес сучасних учнів.
Реалізація проекту «Підвищення рівня освіти в навчальних закладах Піщанської об’єднаної територіальної громади засобами новітніх інформаційно-комунікативних технологій» передбачає створення умов для навчання швидкісного читання за допомогою новітніх технічних засобів як інструменту  підвищення рівня освіти в навчальних закладах Піщанської сільської ради, а саме:
1.Впровадження технології оптимального швидкісного читання;
2.Формування бази дидактичного матеріалу;
3.Придбання інтерактивних дошок і обладнання – 21 шт. (Гориславський НВК – 3 шт., Кривушівський НВК – 7 шт., Піщанська гімназія – 11шт.).
4.Проведення тренінгів для учителів;
5.Аналіз результатів впровадження технологій
Методист  науково-методичного кабінету Федота М.В. та учитель інформатики  Піщанської гімназії Шашолко С.І. впродовж двох років працювали над розробкою електронних тренажерів, які покликані допомогти учням у здобутті навичок швидкісного читання. Ці тренажери неодноразово були продемонстровані на різноманітних заходах, які відбувалися у стінах Піщанської гімназії. У червні Федота М.В. та Шашолко С.І. подали свої розробки на Міжнародний конкурс – фестиваль педагогічних інновацій, і їхня робота "ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТРЕНАЖЕРІВ ЯК СУЧАСНИХ ЗАСОБІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ ШВИДКІСНОГО ЧИТАННЯ" стала переможцем цього престижного конкурсу. Тепер, у кінці вересня, відбудеться офіційне нагородження переможців у Черкаському ОІПОПП.
Учні гімназії стали учасниками «Шкільного громадського бюджету Полтавської області», який був зініційований головою Полтавської обласної ради – Олександром Біленьким. Спочатку були проведені.навчання для 100 учнів шкіл Полтавської області. Відділом інвестиційної діяльності та проектного менеджменту виконавчого апарату Полтавської обласної ради у НОК «Ерудит» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С. Макаренка був організований семінар-тренінг у вересні 2019 року.
Загалом ШГБ спрямований на процес взаємодії органів місцевого самоврядування з молоддю та на залучення  учнів  віком від 14 до 18 років до участі в бюджетному процесі шляхом подання ними проектів та проведення відкритого громадського голосування з подальшим фінансуванням для їхньої реалізації. У двох таких проектах наші учні взяли участь. Один із них - «Козацька звитяга». Отримали перемогу.
У 2019- 2020 н.р. учні гімназії стали дипломантами обласного конкурсу з національно - патріотичного виховання, презентуючи композицію « Розмова з янголом». Виховуючи юних патріотів, ми робимо велику справу сьогодення. Тому ідея взяти участь у проекті ШГБ на тему національно-патріотичного виховання «Козацька звитяга» прийшла само собою.
Цей проект спрямований на реалізацію національно-патріотичного виховання, оновлення, покращення матеріально-технічної бази для військово-патріотичного та фізичного виховання учнівської молоді Піщанської гімназії. Сучасний навчальний кабінет, військово-спортивне містечко створять умови для здійснення заходів, спрямованих на допризовну підготовку молоді, підвищення престижу військової служби, удосконалення системи військово-патріотичного виховання, формування ціннісних орієнтирів молоді.
Для того, щоб краще зрозуміти  заповідні місця України, пов’язані з історією козацької слави, треба торкнутися їх серцем. Саме тому одним із найголовніших  різновидів національно – патріотичного виховання, яке вдало здійснюється в нашій гімназії,  є подорожі по рідній країні. Ми багато подорожуємо Полтавщиною, яка завжди була перехрестям  козацьких доріг, великих історичних доріг великого народу. Десь тут несли буйногриві коні Тараса Бульбу з синами на Січ, на легендарну Хортицю, яка була, є і буде перлиною Дніпра, осередком козацької слави. У кого з нас не завмирало серце, коли ми торкалися величі тисячолітнього дуба Максима Залізняка в Холоднояр’ї ?!  Подорожуючи, ми пізнаємо нашу історію і вчимося на кращих її прикладах. І це є величезним стимулом виховання підростаючого покоління на подвигах наших козаків. Це – наша славна історія.
Від чого ж починається історія нашого успіху? Мабуть, від того, коли на зустріч із піщанськими гімназистами прибув нещодавно звільнений із російського полону морський офіцер, наш земляк – Богдан Головаш, а з ним колишній учень нашої гімназії – військовий комісар Кременчуцького об’єднаного військкомату – Роман Сушко, керівництво громади, гості.
Хвилюючі відверті розмови, квіти, звуки місцевого духового оркестру – все об’єднувало дітей і дорослих в одну дружну велику сім’ю, громаду, якій, здається, під силу все.
Урочистим і до сліз щирим дійством був прийом шістдесятьох п’ятикласників у юні козачата, адже щорічно на свято Покрови ( одночасно День Українського козацтва) ми приймаємо наших п’ятикласників у козачата. У цей день хлопчики й дівчатка дають клятву вірності своїй країні. Для них Богдан – справжній герой  і взірець мужності, чесності  та  порядності. Це  людина, яка в дуже складних обставинах залишилася вірною присязі на вірність Україні і українському народу. Така зустріч розчулила як дітей, так і дорослих ( вчителів та батьків). Наша одинадцятикласниця  Аліна Глущенко присвятила герою свій авторський вірш.  Ця зустріч надихнула всіх на багато добрих і корисних справ. Команда «Джура»  Піщанської гімназії  продемонструвала кожному гостеві свої козацькі вміння та здібності.  У нас є чимало прикладів, на яких ми виховуємо почуття патріотизмув юного покоління.
Багато випускників нашої гімназії бере участь в ООС. І учні, і їхні батьки організовують гуманітарну допомогу для них. Ми завжди підтримуємо тісний зв'язок з військовими ЗСУ. Нещодавно відбулася цікава та хвилююча зустріч із одним із таких воїнів - Пешко    Богданом. На превеликий жаль, не з усіма вже ми маємо змогу спілкуватися.  Біля входу до гімназії  висить меморіальна дошка. Це є пам'ять про загиблих. А їх у нас троє : Андрусенко Дмитро, Кірілов Антон, Шаповал Володимир. Світла їм пам'ять.
А потім, 27 лютого 2020 року директора Піщанської гімназії запросили на захід Civic Lab: Expert Camp. Шкільний ГБ, який проходив у м. Київ. Шкільний громадський бюджет: кращі практики та пошук рішень для українських громад. Лабораторія громадської участі Ради Європи. Метою заходу є на основі кращих практик та стандартів Ради Європи, досвіду, практик та потреб українських громад розробити концепцію і типові моделі щодо реалізації ШГБ (як інструменту участі шкільної молоді у прийнятті рішень), що стануть базою напрацювань варіантів типового положення та його параметрів, які органи місцевого самоврядування зможуть адаптувати, ухвалити та впровадити, враховуючи власні особливості й потреби громади.
Організатори проекту Ради Європи «Сприяння участі громадян у демократичному процесі прийняття рішень в Україні» звернулись до нас з пропозицією поділитися власною історією успіху та реальним практичним досвідом, про історію ініціатив та результатів, яких ми досягли завдяки своїй небайдужості та свідомій громадянській позиції, мотивуючи інших  разом будувати сучасну Україну, де кожен громадянин може в демократичний спосіб реально впливати на прийняття рішень. Матеріал, який ми подали, буде опубліковано в інтерактивному паперовому журналі, перекладено англійською мовою, розміщено на сайті Ради Європи та розповсюджено серед Українських і міжнародних партнерів проекту.
Дякуючи проекту Рада Європи: громадська участь ми змогли поєднати нові формати, методики і особливо цифрові компоненти, визначили ризики і проблеми ШГБ.
У роботі Конференції, «Від утворення об’єднаних територіальних громад - до розумного зростання», яка проходила в м. Києві, взяли участь сільський голова Піщанської ОТГ – Олександр Красницький, начальник відділу освіти, молоді та спорту ВК Піщанської сільської ради – Зінаїда Павлиш, директор гімназії – Вадим Ткаченко, було визначено пріоритетним завданням для громад –  розвиток освіти, а саме: «Школи мають стати освітніми, виховними та просвітницькими центрами розвитку громади, де продукуються ідеї для розумного зростання, де молоді люди отримують навички управління, підприємництва, а  школа стає джерелом ідей та можливостей…». 
Згідно з  рейтингом шкіл Полтавської області за підсумками ЗНО 2019 року  складеним інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» Піщанська гімназія Піщанської сільської ради знаходиться на 50 місці.         
Сільська школа сьогодні – це особлива соціальна система, для якої характерні ряд проблем і викликів, що ними переймається вся громада. Вирішити їх можливо  лише об’єднавши зусилля школи, сім’ї та громади.






Коментарі