ПКР за ІІ семестр. 10 клас. ВАРІАНТ 1
Рівень 1     Виберіть правильну відповідь:
1. Хто не був президентом Академії наук УРСР?
А) В.Литвин   Б) В.Вернадський     В) А.Заболотний    Г) О.Богомолець
2. Коли і де було взято курс на індустріалізацію?
 А) квітень 1923 р. на ХІІ з`їзді РКП(б)     Б) травень 1924р. на ХVII з`їзді РКП(б)
 В) грудні 1925 р. на XIV з`їзді ВКП (б)    Г) грудень 1927р. на XV ВКП (б)
3.Назвіть рік суцільної колективізації.
А) 1931 рік    Б) 1930 рік.   В) 1928 рік.     Г) 1929 рік.
4.Татарбунарське повстання відбулося на території:
А) Чехо-Словаччини              В) Польщі       Б) Румунії        Г) Болгарії
5..Незалежність Карпатської України було проголошено:
А) 30 грудня 1938 р.              В) 15 березня 1939 р.
Б) 30 вересня 1938 р.             Г) 20 січня 1940 р.
6.Хто був першим керівником ОУН ?
А) Д. Донцов  Б) Є. Коновалець     В) М.Лебідь    Г) С. Бандера
Рівень 2
7. Які з наведених подій відбулися в період нової економічної політики? (три відповіді)
А) відновлення діяльності університетів у Харкові, Києві, Одесі та Дніпропетровську;
 Б) заснування М.Хвильовим Вільної академії пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ);
 В) створення Державної української мандрівної капели (ДУМКА);
 Г) організація в Києві театру «Березіль» на чолі з Л. Курбасом;
 Д) заснування в м. Києві Української академії наук;
 Е) заснування товариства «Геть неписемність!».
8. Який термін відповідає визначенню: «Комплекс заходів вжитих ВКП(б) у 1920 – 1930х рр., що мав на меті модернізацію промисловості: будівництво заводів, фабрик, залізниць та інших індустріальних об’єктів»
 А) колективізація                   Б) соціалістична індустріалізація
В) культурна революція         Г) націоналізація
Рівень 3
9. Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. і їхніми наслідками:
А) Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.
Б) Утворення Союзу РСР.
В) Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.
Г) Проголошення курсу на нову економічну політику.
1. Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.
2. Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.
3. Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.
4. Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.
5. Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.
10.  Розташуйте в хронологічній послідовності:
 А) взято курс на форсованого індустріалізацію;
 Б) відкритий суд над “шахтинцями”;
 В) став до ладу тракторний завод у Харкові;
 Г) взято курс на коренізацію.
Рівень 4
11. Охарактеризуйте рух Опору та його течії в Україні в роки Другої світової війни.


ПКР за ІІ семестр. 10 клас.      ВАРІАНТ 2
Рівень 1     Виберіть правильну відповідь:
1. Хто був засновником інтегрального націоналізму?
А) Д.Донцов     Б) Д.Левицький     В) С.Бандера        Г) Є.Коновалець
2 Коли був прийнятий “Закон про п’ять колосків”?
А) 8 вересня 1931 року.            Б) 10 липня 1932 року.
 В) 18 вересня 1933 року.         Г) 7 серпня 1932 року.
3. Про яку територію йде мова: “автономна Українська республіка у складі Чехо-Словаччини в 1938-1939 рр.”
А) Закарпаття                         В) Північна Буковина
Б) Галичина                             Г) Бессарабія
4. Назвіть роки першої п`ятирічки схвалені на ХV з`їзді ВКП(б):
 А) 1923-1928 рр.                   Б) 1928-1932 рр.
В) 1933-1938 рр.                    Г) 1938-1942 рр.
5. В якому році була сфабрикована “Шахтинська справа” над спеціалістами вугільної промисловості Донбасу?
 А) 1929 р.  Б) 1928 р.    В) 1930 р.   Г) 1927 р.
6. Хто встановив перший рекорд в ніч на 31 серпня 1935р.?
 А) М.Демченко    Б) П.Кривоніс      В) М.Ізотов          Г) О.Стаханов
Рівень 2
7. Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть серед них правильні (три відповіді)
 А) Індустріалізація в СРСР (УРСР) розпочалася з легкої промисловості
 Б) Роки другої п`ятирічки припадають на 1928-1933 рр.
 В) РНГ в січні 1932 р. була перетворена на Народний комісаріат важкої промисловості
 Г) “Куркулями” називали незаможних селян.
 Д) М.Бухаріна, О.Рикова, М.Томського на квітневому 1929 р. пленумі ЦK ВКП(б) звинуватили в “правому ухилі”.
 Е) Першими заводами – гігантами років першої п`ятирічки були “Запоріжсталь”; “Азовсталь”, ‘Криворіжсталь”.
8.Який термін відповідає визначенню: “Роки наступу сталінського режиму на всі сфери культурного життя України, коли під пресом терору опинилися науковці, освітяни, діячі сфери культури; в країні розгорнулася боротьба проти “націоналістичних ухилів”; це був період, який пройшов під знаком жорстокого переслідування діячів національної культури.”
А)  голодомор 1932-1933рр.  Б) “розстріляне відродження”
 В) “роки розкуркулення”       Г) “роки депортації”
Рівень 3
9. Встановіть відповідність між заходами та їх змістом
 А) “ножиці цін” 1. Примушення селян здавати хліб за невигідними для них цінами під загрозою аж до конфіскації майна.
 Б) “надзвичайні заходи проти куркуля” 2. Встановлення завищених цін на промислові товари і відповідно зниження на сільськогосподарську
 В) “куркульський саботаж” 3. Маневр сталінського керівництва, коли був дозволений вихід із колгоспів з метою заспокоєння селян.
 Г) “запаморочення від успіхів” 4. Конфіскація усіх запасів продовольства
 5. Масові каральні заходи, покарання, вжиті державними органами
10..Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А) Процес над Спілкою визволення України
 Б) Утворення СРСР
 В) ”Закон про п‘ять колосків”
 Г) Ліквідація УАПЦ
Рівень 4
11. Охарактеризуйте політичне та соціально-економічне становище українських земель  у роки Другої світової війни.


Підсумкова контрольна робота з історії України за ІІ семестр (11 клас)
                    І рівень( За кожну правильну відповідь -0, 5 балів)
1. Якими були позитивні наслідки реформи управління? (Позначте неправильне).
       А) розширились можливості спеціалізації підприємств
       Б)  зменшився диктат центру
       В)  поліпшилося використання місцевих ресурсів
       Г)  вдалося знайти оптимальне поєднання місцевих і загальнодержавних   інтересів.
2.  Що було однієї зі складових політики десталінізації (1953 – 1964 рр.)? 
А)  лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад
Б)  ліквідація монополії  КПРС на владу, передача влади З’їзду народних депутатів
В)  реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій
Г)  ліквідація системи ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених.
3. Децентралізація управління промисловістю в другій половині 1950-х років відбулася внаслідок 
А)  упровадження системи рад народного господарства (раднаргоспів)
Б)  ліквідації союзних та утворення республіканських галузевих міністерств
В)  створення вільних економічних зон на базі республіканських підприємств
Г) ліквідації директивного планування й упровадження госпрозрахунку на підприємствах.
4. На чию адресу були висунуті такі звинувачення?
«Ця «праця» має явний антирадянський характер… в ній зводиться наклеп на національну політику КПРС, робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народами. З цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики, змісту творів класиків марксизму-ленінізму з національного питання».
А ) В. Стуса          Б) І. Дзюби          В) О. Гончара            Г)  Л. Костенко.
5.До виконання яких завдань долучилася Україна, ставши членом ЮНЕСКО в 1954 р.?
 А) надавати допомогу країнам, що розвиваються, у поліпшенні умов життя дітей, захисту їхніх прав
 Б) сприяти зміцненню миру та безпеки шляхом розширення співробітництва народів у галузях освіти, науки, культури та інформації
В) забезпечувати врегулювання проблем біженців, надання їм правового захисту та матеріальної допомоги
Г) досліджувати стан довкілля, брати активну участь у ліквідації екологічних катастроф та їхніх наслідків 12 травня 1954р.
6. Особливість розвитку освіти України середини 1960 – початку 1980-х рр. – це
А) збільшення кількості шкіл з українською мовою викладання
Б) завершення переходу до обов’язкової загальної середньої освіти
 В) поява навчальних закладів нового типу – гімназій, ліцеїв, колегіумів
Г) перехід на платну систему освітніх послуг.
 7. Витяг з якого документа подано нижче?
 «Українська РСР забезпечує верховенство Конституції та законів Республіки на своїй території. Українська РСР самостійно визначає свій економічний статус і закріплює його в законах... …Українська РСР має право на власні Збройні Сили…»
А) Декларація про державний суверенітет України
 Б) Акт проголошення незалежності України
 В) Декларація прав національностей України
 Г) Закон «Про економічну самостійність Української РСР» .
8. До якого періоду історії України слід віднести такий висновок науковців:
 «Свідченням прогресивних явищ в українському мистецтві стало утвердження і розвиток українського романтичного (поетичного) кіно. Творчість таких видатних діячів українського кіно, як С. Параджанов, І. Миколайчук стала відомою далеко за межами України»? 
А) повоєнна відбудова   Б) «застій»   В) перебудова  Г) період  незалежності України.
9. Президентом України обрано П.Порошенка
А) червень 2014 р. Б) квітень 2013р.   В) червень 2012 р.  Г) січень 2015 р.
                  ІІ рівень. ( Кожна правильна відповідь – 0,5 балів)
10. Дайте визначення поняттям: «урбанізація», «розвинутий соціалізм», «інфляція».
                   ІІІ рівень ( Кожне питання оцінюється  по 2 бали)
11.  Проаналізуйте основні напрями соціальної політики М. С.Хрущова. Зробіть висновки.
12. Охарактеризуйте стан господарства України після розпаду СРСР. У чому були переваги і недоліки для української економіки напередодні проголошення незалежності України?
                      ІV рівень (Оцінюється - 2 бали)
13. Уявіть себе міжнародним спостерігачем. Які характеристики релігійних конфесій України ви б виокремили як позитивні? Щоб назвали негативними проявами?




Коментарі